۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

تابلوي نقاشي «ملكه اليزابت در حال صرف صبحانه» براي اولين بار رونمايي شد

از يك تابلوي نقاشي به سبك امپرسيونيسم از «ملكه اليزابت» در حال صرف صبحانه كه توسط پرنس «فيليپ» دوك ادينبورگ همسر وي در سال 1965 كشيده شده است، براي اولين بار پرده برداشته شد. 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تابلو « ملكه در حال صرف صبحانه» ملكه اليزابت را نشان مي‌دهد كه در اتاق نهارخوري در قلعه «ويندسور» نشسته و در حاليكه مشغول مطالعه روزنامه است يك قرص نان و يك شيشه‌ مربا روي ميز قرار دارد. بر روي ديوارهاي درون نقاشي نيز تابلوهاي هنرمندانه‌اي از «جورج استابر» به چشم مي‌خورند.
به نوشته اينديپندنت، اين تابلوي نقاشي در سال 1965 توسط پرنس فليپ همسر ملكه اليزابت خلق شده و وي بعد از آن ، آن را در كلكسيون شخصي خود نگه‌داري مي‌كرده است. وي كه هم اكنون 84 ساله است يكي از به نام‌ترين مجموعه‌داران آثار هنري به شمار مي‌رود كه هيچ يك از آثارش تاكنون در معرض ديد عموم قرار نگرفته‌اند.
تابلوي «ملكه در حال صرف صبحانه» كه به سبك امپرسيونيسم و با رنگ روغن نقاشي شده به همراه مجموعه ديگري از آثار با عنوان « پرتره سلطنتي: نقاشي و سيطره» روز دوشنبه رونمايي خواهد شد.
از ديگر نقاشي‌هاي قابل تامل موجود در مجموعه مي‌توان به تابلو «Missis kwin» اثر «ماتياس كوج» هنرمند اهل گينه اشاره كرد كه در آن ملكه با صورت نقاشي شده پرهاي روي سرش، خالكوبي‌ها و زينت‌آلات در لباس يك رييس قبيله مجسم شده است.
همچنين تصويري از ملكه «ويكتوريا» محصول سال 1852 نيز در اين مجموعه به چشم مي‌خورد. در اين تصوير ملكه در حالي كه چهره‌اش محو شده توسط فرزندانش محاصره شده است.
خود ملكه تصوير چهره‌اش را هنگام ظهور عكس با انگشت محو كرد؛ چرا كه چشمانش در عكس بسته افتاده و او از اين بابت ناراضي بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید