۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

يكي از طولاني‌ترين مادي‌هاي اصفهان در فهرست آثار ملي ثبت شد


مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان از ثبت مادي (آب‌راه) «نياصرم» با قدمتي بيش از دوره‌ي صفويه در فهرست آثار ملي خبر داد.
اسفنديار حيدري‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، توضيح داد: مادي «نياصرم» يكي از طولاني‌ترين و بزرگ‌ترين مادي‌هاي استان اصفهان است كه از گذشته تا كنون نقش مهمي در شرب درختان، زمين‌هاي كشاورزي و تغذيه‌ي آب‌هاي زيرزميني داشته است و امروز نيز بخشي از شهر و پارك‌هاي اطراف را پوشش مي‌دهد.
او ادامه داد: اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان به‌دليل وجود يك شبكه‌ي گسترده، حرايم و جايگاه خاصي كه اكنون اين مادي در استان اصفهان دارد، آن را در فهرست آثار ملي ثبت كرد.
وي با اشاره به آغاز بررسي و تهيه‌ي پرونده‌ي ثبتي مادي «نياصرم» از چندي پيش، بيان كرد: شوراي فني استان اصفهان با بررسي پرونده‌ي اين مادي، ثبت آن را در فهرست آثار ملي تأييد كرد و پرونده‌ي آن را براي گرفتن شماره‌ي ثبتي به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور فرستاد.
به گفته‌ي حيدري‌پور، مادي «نياصرم» به‌عنوان نخستين مادي در استان اصفهان با 17 كيلومتر طول، شاخه‌ي اصلي كه با انشعاب‌هاي آن به 25 كيلومتر مي‌رسد و از پل مارنان تا پل شهرستان ادامه دارد، در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید