۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

پرونده ای برای همه جنجال های علی کریمی

علی کریمی از استیل آذین اخراج شد. این خبری بود که صبح امروز تیتر همه خبرگزاری های و سایت های خبری شد و فردا هم زینت بخش صفحه اول روزنامه ها خواهد بود. اخراج کریمی از استیل آذین با توجه به خبرهای دو روز اخیر چندان هم عجیب نبود، چرا که آجرلو مدیرعامل باشگاه استیل آذین دیروز اعلام کرده بود که به موضوع مصاحبه های کریمی بعد از بازی با استقلال رسیدگی خواهد کرد و او امروز قولش را با اخراج این بازیکن عملی کرد.
این اولین باری نیست که ستاره سالهای اخیر فوتبال ایران جنجال آفرینی می کند، چرا که در دوران حرفه ای او موارد متعددی از این جنجال ها وجود داشته است. کریمی بازیکن رک و صریحی است که در هر بار مصاحبه او باید منتظر انتقادات صریح و شدیدی از مربی گرفته تا رئیس فدراسیون بود.
***
اولین بار در جام رمضان سال 75 بود که علی کریمی خبرساز شد، منتها در ان زمان بازیکن گمنامی بود و خبرسازی او خیلی مورد توجه قرار نگرفت. علی کریمی در یک مسابقه از جام رمضان مقابل تیمی قرار گرفت که علی دایی ستاره آن روزهای فوتبال ایران در ان بازی می کرد. کریمی چند بار توپ را از لای پاهای علی دایی رد کرد و باعث عصبانیت دایی شد. درگیری این دو بازیکن در ان شب دعوای حسابی راه انداخت که با وساطت دیگر بازیکنان و مربیان ختم به خیر شد.
***
ستاره جدید فوتبال ایران پس از درخشش در بازیهای آسیایی 1998 بانکوک از سوی ایوان کوردس آلمانی به تیم امید دعوت شد. در مسابقات جام دانهیل ویتنام، کریمی که رابطه خوبی با کوردس نداشت، در بازی مقابل ویتنام نیمکت نشین شد. او در اواسط بازی به میدان آمد و در اعتراض به اخراج علی انصاریان، یک مشت به سینه تورو کامیکاوای ژاپنی زد و با زدن پاهای داور نگون بخت ژاپنی باعث سرنگونی او در زمین شد! علی کریمی اخراج شد و از سویAFC  یک سال محروم شد.
***
در اولین مصاحبه بلند خود که با هفته نامه تماشاگران انجام داد، تیغ انتقادات شدید خود را متوجه علی دایی و امیر عابدینی کرد. او گفته بود که خدا دایی را بغل کرده و البته سال گذشته در مصاحبه جدیدی باز هم گفت که هنوز معتقد است که خدا دایی را بغل کرده است! او همچنین گفته بود خوشحال است که از انتقالش به الاهلی امارات ریالی به عابدینی نرسیده است.(کریمی به عنوان بازیکن آزاد به الاهلی پیوست).
***
در مسابقات جام غرب آسیا در سال 1381 که در اردن برگزار می شد، علی کریمی در میانه مسابقات از تیم اخراج و به تهران  بازگردانده شد. گفته می شود اخراج او به دستور دادکان رئیس وقت فدراسیون بود. یک روز در تمرینات تیم ملی که دادکان نیز ناظر ان بوده، علی کریمی با کلاه حاضر می شود! دادکان شخصا کلاه را از روی سر کریمی برداشته و به بیرون پرت می کند. کریمی هم اردوی تیم ملی را ترک و از فهرست تیم اعزامی به بازیهای آسیایی 2002 پوسان نیز خط خورد.
***
در جام جهانی 2006 از روزهای خوبش به دور بود و دلیل آن هم مصدومیت طولانی مدت او در بایرن مونیخ بود. در بازی با پرتغال در دقیقه 65 تعویض و جای خود را به فریدون زندی داد. کریمی موقع بیرون آمدن از زمین آن لگد معروفش را نثار ساک پزشک تیم کرد که عکس آن لحظه به سرعت مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت. در بازی سوم مقابل آنگولا هم برانکو می خواست او را  در نیمه دوم به زمین بفرستد که از دستور او سرپیچی کرد و حاضر به گرم کردن نشد!
***
اردیبهشت ماه 87 تیم ملی برای اردوی چند روزه به اردبیل رفت. علی کریمی در تیمی که دایی سرمربی آن شده بود، کاپیتان بود. فقط چند روز به بازیهای مقدماتی جام جهانی در  مرحله اول مقابل امارات و سوریه باقی مانده بود که علی کریمی مصاحبه بلندی انجام داد و مسولان فدراسیون فوتبال را به بی کفایتی متهم کرد. فدراسیون فوتبال بلافاصله حکم اخراج کریمی از تیم ملی را صادر کرد. بعدها با فشار رسانه ها علی دایی او را به تیم ملی دعوت کرد، ولی کریمی حاضر نشد به تیم ملی برگردد.
***
فصل قبل و در بازی استیل آذین با تراکتورسازی، علی کریمی دوباره خبرساز شد . او پس از گلزنی مقابل تراکتور در ورزشگاه تختی به سمت هواداران این تیم رفت و با حرکتی باعث تحریک انها شد. هواداران تراکتور که قرار بود در بازی برگشت از خجالت او دربیایند، اما به هدف خود نرسیدند. چرا که کریمی در بازی مقابل سایپا با مجید ایوبی درگیر شد و کارت قرمز گرفت تا به تبریز نرود.
***
اردوی تیم ملی قبل از آغاز لیگ در اتریش یکی از خبرساز ترین اردوهای تاریخ تیم ملی بود. علی کریمی که در دو بازی مقابل ستاره سرخ و واشاش دو گل زده بود، به ناگاه تیم ملی را ترک کرد و به تهران بازگشت. دلیل بازگشت او مصدومیت اعلام شد، اما خبرهایی وجود داشت مبنی بر اینکه او با قطبی درگیر شده است. او چند روز بعد در مصاحبه ای گفت که قطبی باید شهامت داشته باشد و دلیل دعوت نشدن او به تیم ملی را اعلام کند.
***
کریمی که یک روز قبل از بازی با استقلال در تمرینات این تیم با درودگر سرپرست تیم درگیر شده بود، در مصاحبه با سایت شخصی اش گفت که با مدیریت فعلی امیدی به قهرمانی وجود ندارد! او با جمله خود نشان داد که ماجرای اختلافات او با آجرلو مدیرعامل باشگاه صحت داشته است و فقط به خاطر هدایتی حاضر به تمدید  قرارداد خود با استیل آذین شده است. باشگاه استیل آذین در بیانیه ای دلیل اخراج کریمی را روزه خواری عنوان کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید