۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

شبیه سازی آزمون رانندگی فراری، کف دست ربات غول پیکر

همه شبیه سازهای رانندگی پدال هایی برای فشردن و فرمانی برای چرخاندن در اختیارتان می گذارند. اما موضوع حیاتی که اغلب از شبیه سازی آن عاجز هستند، تلقین حرکات طبیعی ماشین به راننده است. اما این شبیه ساز فراری برای حل این مشکل بر روی یک بازوی رباتی غول پیکر سوار شده است.

 
این شبیه ساز حرکتی سایبری توسط پائولو ربوفو جیوردانو در انستیتوی سایبرنتیک (فرمان شناسی) زیستی مکس پلانک کشور آلمان ساخته شده است. این دست عظیم راننده را ۲،۲ متر از زمین بلند کرده و شرایطی شبیه یک پیست ماشین سواری واقعی را برایش بازسازی می کند.
یک صفحه نمایش عریض هم راننده را در شرایطی شبیه کابین راننده فراری مدل F2007 قرار می دهد. این مجموعه حرکاتش را بر اساس شیوه استفاده راننده از پدال ها و فرمان تنظیم می کند. البته سازنده این ربات می گوید هدف ما تولید یک برنامه آموزشی برای رانندگان آینده نیست. بلک قصد داریم با استفاده از این شبیه ساز تجربه حرکت را بهتر بشناسیم.
سیستم شبیه ساز حرکات، یک ابزار پایه برای فهم این نکته است که انسان حس حرکت را چگونه درک و تجربه می کند. سازنده این دستگاه می گوید ربات اش به راحتی قادر است که یک هواپیما، هلیکوپتر یا حتی کشتی را شبیه سازی کند. اما فکر نکنم که از پس شبیه سازی رانندگی با ماشین های ایرانی در این ترافیک وحشتناک بر بیاید!
پیشنهاد می کنم این ویدیوی کوتاه را در مورد همین شبیه ساز که از سایت گیزمودو است را از دست ندهید.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید