۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

6 اسفند آثار جايزه «طراحي‌نما» با مصالح طبيعي داوري مي‌شود

داوري آثار جايزه «طراحي نما با مصالح طبيعي» از سوي فصلنامه «معماري و ساختمان» روز ششم اسفند ماه در تالار «ناصري» خانه هنرمندان ايران انجام مي‌شود.



به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فصلنامه «معماري و ساختمان»آذر ماه سال جاري فراخوان جايزه‌ي «طراحي نما با مصالح طبيعي» را منتشر كرد تا براساس آن علاقه‌مندان به شركت در اين جايزه مشخصات ساختمان اصلي (با ارائه‌ي دقيق آدرس سايت و دست‌كم يك پلان)، طرح‌ها، نقشه‌ها و تصاوير سه‌بعدي (به‌ويژه درباره‌ي بناهاي مجرد و خارج از قطعات شهري) را همراه با برش جداره و اسكيس‌هاي دستي ارائه ‌دهند.

پروژه‌هاي مورد نظر فراخوان مربوط به طرح‌هاي اجرا شده در سه دهه اخير است كه در داخل ايران انجام شده و جايزه‌ي آن صرفه‌نظر از تعداد دست‌اندركاران طرح و اجرا، به پروژه و شخص حقيقي و حقوقي كه به عنوان طراح آن را ارائه كرده است تعلق مي‌گيرد.

اين در حالي است كه معيار كلي قضاوت آثار ،علاوه بر زيبا‌شناسي طرح به چگونگي به‌كارگيري مصالح طبيعي براساس خواص آن، موضوعيت طرح، همسازي با اقليم و فرهنگ بستر طرح، نوآوري، فناوري، نصب مصالح و اجراي جداره، صرفه‌جويي در مصرف انرژي و بهينه‌ نمودن كيفيت جداره شهري اختصاص دارد.

داوري آثار اين جايزه با حضور حسين سلطان‌زاده، بيژن شافعي، فرامرز شريفي، فيروز فيروز، ايرج كلانتري، اسكندر مختاري و محمدرضا نيكبخت روز ششم اسفند ماه در تالار ناصري خانه هنرمندان ايران انجام مي‌شود.

بهروز پاكدامن :عضو و دبير هيات داوران و ساناز افتخارزاده: دبير اين جايزه است.

هم‌چنين حسين ذبيحي (معاونت معماري اداره‌ي كل معماري و ساختمان شهرداري تهران) مشاور اين جايزه است.

به گزارش ايسنا، مجموع 150 ميليون ريال به عنوان جايزه‌ي اين مسابقه درنظر گرفته شده است كه چگونگي اختصاص مبالغ به برگزيدگان منوط به كيفيت و كميت آثار و چگونگي تصميم هيات داوران است.

هم‌چنين يك جايزه‌ي ويژه براي طرح اثري كه براساس الگوها و الهامات هويت ايراني با بياني نوين اجرا شده باشد، در نظر گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید