۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

تشکيل کميته‌ افتا در وزارت ارتباطات

به‌منظور پيگيري مباحث مربوط به امنيت فضاي تبادل اطلاعات، کميته امنيت فضاي تبادل اطلاعات - افتا - در وزارت ارتباطات تشکيل شد. 


رضا تقي‌پور در مراسم توديع و معارفه رئيس کميته پدافند غير عامل وزارت ارتباطات، گفت: بدون شک بايد يک محيط امن براي انجام مطمئن امور مختلف از جمله ارايه خدمات، وجود داشته باشد.
وي افزود: بايد امنيت فضاي تبادل اطلاعات به گونه‌اي تأمين شود که افراد بتوانند به راحتي خدمات خود را در بستر مجازي به کاربران و متقاضيان ارائه کنند.
او خاطر نشان کرد: اگر اين محيط امن نباشد، ديگر کسي امکان ارايه خدمات بانکداري الکترونيکي و تجارت الکترونيکي را نخواهد داشت.
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با بيان اين که تاکنون تلاش بسيار ارزشمندي در اين حوزه صورت گرفته اما تا وضعيت مطلوب فاصله داريم، تصريح کرد: اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، تا پايان برنامه پنجم توسعه کشور، وضعيت بسيار بهتري در اين حوزه داشته باشيم.
وي ادامه داد: در همين راستا، کميته امنيت فضاي تبادل اطلاعات (افتا) در وزارت ارتباطات تشکيل شده تا يکپارچگي لازم در اين حوزه را ايجاد کند.
تقي‌پور اظهار كرد: حوزه امنيت نرم‌افزار يکي از حوزه‌هايي است که کشورهاي پيشرفته نيز از اين منظر آسيب‌پذيرند اما به نظر مي‌رسد يکي از بخش‌هايي که مي‌توانيم به خوبي در آن ظاهر شويم اين حوزه است.
وي تاکيد کرد: هر روز خلاقيت‌ها و ابتکارها در اين بخش ظهور پيدا مي‌کند و با توجه به استعدادهاي بسياري که در اين حوزه در کشور وجود دارد مي‌توانيم در آن به خوبي حضور پيدا کنيم. با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، بايد اجراي پروژه‌هاي اين حوزه سرعت بيش‌تري پيدا کنند.
وزير ارتباطات با بيان اين مطلب که پدافند غير عامل به مفهوم ايمني است، گفت: مجموعه وزارت ارتباطات به نسبت ساير دستگاه ها و نهادها در اين بخش فعاليت‌هاي بيشتري انجام داده و تلاش‌ها تا به اين جا پيشرفت خوبي داشته است.
وي ادامه داد: بايد علاوه بر به‌کارگيري از اين حوزه براي تامين امنيت مورد نياز خودمان، دانش پدافند غير عامل را توليد کنيم تا بتوانيم آن را به ديگر کشورها نيز عرضه کنيم.
اين گزارش حاکي است در اين مراسم از زحمات مهندس فيضي تقدير و سعيد مهديون به عنوان رئيس کميته پدافند غيرعامل وزارت ارتباطات معرفي شد.
همچنين در پايان اين مراسم، حکم مهندس باقري به سمت مشاور وزير و رئيس کميته افتا در وزارت ارتباطات از سوي تقي پور به وي اعطا شد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید