۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

كنسرت همايون شجريان در تبريز لغو شد

قرار بود كنسرت همايون شجريان روزهاي 6 و 7 اسفند ماه جاري در تبريز در محل سالن فرهنگي ورزشي تراكتور سازي برگزار شود كه اين كنسرت لغو شد.


احمدي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي درباره علل مخالفت و لغو كنسرت همايون شجريان در گفتگويي با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد:‌ حضور نوازندگان زن در گروه موسيقي و ظرفيت بالاي سالن كه بيش از 2 هزار نفر بود و ضريب امنيت و مديريت سالن را پايين مي‌آورد از جمله دو عاملي بود كه موجب لغو اين كنسرت شد.

وي با بيان اينكه در دولت نهم به موسيقي فاخر توجه ويژه شده است اظهار كرد: در استان آذربايجان شرقي هم خانه موسيقي وجود دارد و هم هنرستان موسيقي و جشنواره‌هاي موسيقي متعددي نيز برگزار شده و همه اينها به شرط و شروطي انجام شده‌اند.
اين مسئول مطرح كرد: ما از آن موسيقي حمايت مي‌كنيم كه فاخر باشد و شان شئون در آن حفظ شده باشد. اين استان از ويژگي خاصي برخوردار است و چون اينجا دارالمومنين است ما نمي‌توانيم مثل بعضي از استان‌هاي ديگر عمل كنيم.
وي ادامه داد: طرف مي‌آيد پولش را مي‌گيرد مي‌رود بعدا كلي گلايه از مخاطبين و از افراد مي‌شنويم.
احمدي در پاسخ به اينكه دو نفر نوازنده زن در گروه همايون شجريان كه با رعايت كامل حجاب اسلامي در داخل و خارج از كشور بارها روي صحنه رفته و كنسرت اجرا كرده‌اند، چگونه مي‌تواند بازتابي داشته باشد، اظهار كرد: وزير ارشاد اين بخش را به عهده مديران كل گذاشته است و گفته گروه مهم نيست و ما تشخيص مي‌دهيم، به هرحال هر استان براي خودش حال و هوايي دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید