۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

Nearby، ابزار جدید گوگل در ارائه یافته ­های دقیق­تر

گوگل شرکت ابتکارات و نوآوری­ها است. از ابتکار در لوگو گرفته تا تبلیغات، محصولات و خیلی چیزهای دیگر.





گوگل از 26 فوریه  ویژگی جدیدی را به سایت خود افزوده است که نتایج دقیق­تری برای کاربران به ارمغان می­آورد.
به نوشته وبلاگ رسمی گوگل این ویژگی که Nearby (در همین نزدیکی) نام دارد، باعث می­شود نتایج جستجو «محلی­ تر» شده و کاربر را به هدف خود نزدیک­تر نماید.
نکته حائز اهمیت آن است که ویژگی مزبور بر اساس اطلاعات جغرافیایی کار می­کند و فقط به داده ­هایی که کاربر از طریق صفحه کلید به آن می­دهد، بسنده نمی­کند.
اجازه دهید با یک مثال، طرز کار Nearby را توضیح دهم:
شخصی را در نظر بگیرید که چند روزی به یک کشور خارجی سفر کرده است. وی اکنون قصد دارد اطلاعاتی در مورد رستورانها و وبلاگ­های مربوط به غذا و تغذیه در آنجا بیابد و یا حتی با پیدا کردن یک رستوران معروف در نزدیکی محل اقامت خود، دلی از عزا دربیاورد!
مطمئناً «مکان» آن چیزی است که در این خصوص اهمیت بسیاری دارد. به عبارت دیگر این شخص به دنبال رستورانی در نزدیکی­های محل سکونت خود می­گردد نه هر جای دیگر.
اینجاست که گزینه Nearby می­تواند کارساز باشد.
برای استفاده از این ویژگی کافی است به گزینه show options و از آنجا به Nearby (زیرمجموعه All results) بروید.
نکته جالب دیگر اینکه شما نیازی به درج مسافت به مایل یا کیلومتر ندارید و فقط کافی است نام شهر یا مکان مورد نظر خود را در کادر مربوطه تایپ نمایید. 

 

کار با این ابزار بسیار راحت بوده و پیچیدگی خاصی ندارد.
تصویری که در بالا مشاهده می­کنید، نتیجه جستجوی من برای رستوران­های شیراز بوده است؛ البته با کمک Nearby.


منبع: وبلاگ رسمی گوگل
تصویر: وبلاگ رویای سیب

 

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید