۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

گردشگران نوروزي استان مركزي از غار نخجير مي‌توانند ديدن كنند

مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان مركزي از ارائه‌ي تخفيف‌هاي ويژه در هتل‌هاي اين استان با هدف افزايش مدت ماندگاري مسافران نوروزي خبر داد.

محمدحسين فراهاني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به راه‌اندازي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان مركزي، به راه‌اندازي نه معاونت اجرايي در اين ستاد اشاره كرد و ادامه داد: معاونت‌هاي انتظامي، برنامه‌ريزي، بهداشت و درمان‌، ارتباطات، اسكان و پذيرايي و حقوقي هريك خدمات‌رساني در بخش‌هاي مختلف را به مسافران نوروزي برعهده دارند.
وي رويكرد ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان مركزي را ارج نهادن به مسافران، ايجاد امنيت براي آن‌ها و افزايش مدت ماندگاري‌شان دانست و گفت: 10 هتل و هفت مهمان‌پذير استان آمادگي خود را براي دادن تخفيف ويژه به مسافران نوروزي اعلام كرده‌اند.
فراهاني به آماده‌سازي پنج پارك اين استان براي ايجاد اقامت موقت مسافران نوروزي اشاره و بيان كرد: امسال برنامه‌هاي متنوعي را براي اوقات فراغت مسافران نوروزي طراحي كرده‌ايم. هر روز از تعطيلات نوروز 89 قرار است، با نام‌گذاري به نام يكي از گروه‌هاي سني كودكان، نوجوانان‌،‌ سالمندان يا خانواده‌ها، برنامه‌هايي فرهنگي و هنري را متناسب با اين ايام داشته باشيم.
او از افتتاح مسير پياده‌رو غار نخجير براي نخستين‌بار خبر داد و گفت: مسافران نوروز 89 با پياده‌روي در مسير دو كيلومتري آماده‌شده، از نزديك با جذابيت‌هاي غار 70ميليون ساله‌ي نخجير مي‌توانند آشنا شوند.
وي موزه‌ي مفاخر را يكي ديگر از سايت‌هاي جديد قابل بازديد براي گردشگران نوروز 89 معرفي كرد و افزود: اين موزه براي نخستين‌بار در ايام نوروز آغاز به كار مي‌كند.
فراهاني از چاپ و توزيع 200هزار قلم تبليغاتي براي اطلاع‌رساني درباره‌ي جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي استان مركزي خبر داد و گفت: هشت مسير گردشگري در استان تعريف شده‌اند كه تمام گردشگران در مسيرهاي ورودي و خروجي با گرفتن اقلام تبليغاتي و بويژه نقشه‌هاي گردشگري براي ديدن هريك از اين مسيرها مي‌توانند برنامه‌ريزي كنند.
او ادامه داد: تعداد كيوسك‌هاي اطلاع‌رساني شهر اراك در نوروز 89 به چهار عدد افزايش پيدا مي‌كند.
فراهاني هم‌چنين از همكاري بسيج اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان مركزي و سپاه اين استان به‌عنوان راهنمايان مسافران نوروزي خبر داد و افزود: در نوروز 89 با اطلاع‌رساني مناسب، گردشگران به محل‌هاي برگزاري جشنواره‌ها، نمايشگاه‌ها و بازارچه‌هاي صنايع دستي در هر شهرستان هدايت مي‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید