۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

اولین استفاده هکرها از سرویس جدید گوگل

یک خبر ناخوشایند دیگر از Google Buzz. به نظر می­رسد بخت با سرویس جدید گوگل یار نبوده است. لااقل تا اکنون!
 
clip_image002شرکت امنیتی وب­سنس (Websense) با انتشار گزارشی اعلام کرد که اولین استفاده هکری از «گوگل باز» را مشاهده و ثبت کرده است.
به گزارش وب­سنس، یک هرزنامه ­نویس با استفاده از Google Buzz، به 237 دنبال­ کننده پیام­هایی مشابه ارسال کرده است.
این پیام ها از سایتی ارسال شده است که از یک میزبان رایگان استفاده می­کند. در این سایت در مورد آموزش نحوه ترک سریع سیگار بحث و گفتگو می­شود.
وب­سنس گفته است: ما این انتظار را داشتیم که هکرها و هرزنامه­ نویس­ها، به سوءاستفاده از سرویس جدید گوگل روی آورند، ولی نه به این سرعت!
بر اساس این گزارش، از زمانی که توئیتر راه­ اندازی شد، تا هنگامی که بداندیشان سایبری با استفاده از آن به ارسال هرزنامه (ایمیل­های ناخواسته) و دیگر محتویات مخرب پرداختند، مدت زمانی طول کشید ولی در مورد Google Buzz قضیه کاملاً فرق می­کند.
در واقع فقط سه روز پس از عرضه این سرویس توسط گوگل، این انتظار ناخوشایند جامه عمل به تن کرد.
کارشناسان شرکت امنیتی وب­سنس معتقدند که هکرها با استفاده از تجربیاتی که از شبکه­ های اجتماعی کسب کرده­ اند، راه انتشار محتویات مخرب را از طریق این گونه سایت­ها به خوبی فرا گرفته­ اند.
به کاربرانی که از «گوگل باز» استفاده می­کنند، هشدار داده شده که ضمن رعایت هوشیاری و احتیاط، از کلیک کردن بر لینکهای ناشناس خودداری ورزند.
این، یک توصیه رایج امنیتی است که در عین سادگی از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد و وب­گردها با عمل به همین نکته ساده می­توانند تا حدود زیادی خود را از گزند هکرها دور نگه دارند.
منبع: Websense

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید