۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

قلعه‌ي زيويه براي بازديدهاي نوروزي تجهيز شده است

مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان كردستان گفت: براي نخستين‌بار در كشور، شهرداران اين استان براي فعاليت بيش‌تر در خدمات‌رساني به مسافران نوروزي، احكام جداگانه‌اي مي‌گيرند.





علي فعله‌گري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تشكيل ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي، بيان كرد: شهرداران همه‌ي شهرهاي استان كردستان با گرفتن حكم‌هايي جداگانه از شهردار سنندج، ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي خود را براي خدمات‌رساني به مسافران نوروزي در ستادهاي شهرستاني به‌كار مي‌گيرند.

وي با اشاره به تدوين برنامه‌هاي اجرايي دستگاه‌هاي عضو ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كردستان، اظهار داشت: امسال در حوزه‌ي برگزاري نمايشگاه‌ها و جشنواره‌ها، طراحي مناسبي شده است، به‌طوري كه در هريك از شهرهاي استان قطعا يك نمايشگاه فروش مستقيم صنايع دستي برپا مي‌شود.
او به استقرار 20 كيوسك اطلاع‌رساني با همكاري هلال احمر در مبادي ورودي و خروجي اين استان اشاره كرد و گفت: در تعطيلات نوروز علاوه بر توزيع بيش از 100هزار قلم تبليغاتي در مركز استان، اقلام تبليغاتي و اطلاع‌رساني شهرهاي استان نيز با همكاري دستگاه‌هاي دولتي چاپ و توزيع مي‌شوند.

فعله‌گري هم‌چنين از برگزاري تورهاي استان‌گردي در شهرهاي مختلف كردستان خبر داد و افزود: امسال با آغاز به‌كار انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي كردستان، برگزاري اين تورها با نظم و تنوع بيش‌تري دنبال مي‌شود.
وي به مرمت و تجهيز قلعه‌ي تاريخي زيويه در شهرستان سقز اشاره و بيان كرد: اين قلعه‌ي تاريخي كه آثار كشف‌شده در آن در موزه‌ي لوور از مهم‌ترين آثار تاريخي ايران شناخته مي‌شوند، نوروز 89 براي بازديد گردشگران تجهيز شده است.

به گفته‌ي فعله‌گري، اين قلعه پيش از اين، موقعيت مناسبي براي بازديد گردشگران نداشت، اما اكنون امكانات اوليه‌ي بهداشتي و اقامتي در آن فراهم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید