۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

گوگل شرکت ری.میل را خرید

گوگل باز هم دست به خرید زد. پس از خرید Aardvark، اکنون نوبت به ری.میل رسیده است.
 
clip_image002گوگل در جدیدترین خرید خود، شرکت ری.میل (reMail) را که در زمینه طراحی نرم­افزارهای جستجوی ایمیل برای گوشی آیفون فعالیت دارد، خریداری نموده است.
گابر سله (Gabor Cselle) مدیر عامل ری.میل با اعلام اینکه وی به عنوان مدیر تولید در تیم جیمیل گوگل فعالیت خواهد کرد، از توقف تولید نرم­افزار ری.میل برای آیفون خبر داد.
به گزارش اینفورمیشن ویک، کاربرانی که قبلاً از این برنامه استفاده کرده­اند، می­توانند همچون گذشته از آن بهره ببرند. ضمناً ویژگی­ها و سرویس­های پولی این نرم­افزار، به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می­گیرد.
کارشناسان هدف گوگل از خرید شرکت ری.میل و استفاده از فناوری آن را تلاشی در راستای بهبود عملکرد جیمیل و یا احتمالاً ایجاد نرم­افزارهای مخصوص جیمیل برای آندروید و آیفون ارزیابی می­کنند.
گوگل از اعلام نظر در این خصوص خودداری ورزیده است.
گفتنی است آقای سله در سال 2004 وارد گوگل شد. وی قبل از آن سمت معاونت مهندسی زوب­نی (Xobni) را در اختیار داشته است. عمده فعالیت زوب­نی، تولید نرم­افزار بهینه­سازی جستجو در اوت­لوک مایکروسافت بوده است.
همچنین گوگل چندی پیش شرکت Aardvark را نیز به قیمت 50 میلیون دلار خریداری نمود. این شرکت در زمینه ارائه خدمات جستجوی اجتماعی فعال است. این اولین خرید شرکت­ها توسط گوگل در سال 2010 به شمار می­رود.
 
منبع: InformationWeek

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید