۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

خبرهايي از جشنواره‌ي موسيقي فجر

گروه «آريان» در بيست‌وپنجمين جشنواره بين‌اللملي موسيقي فجر در تالار وزارت كشور به روي صحنه مي‌رود.



به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،روابط عمومي بيست‌و پنجمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر اعلام كرد:گروه آريان روز 11 اسفندماه 1388 در دو سانس در تالار وزارت كشور به اجراي موسيقي مي‌پردازد.


اين گروه قطعاتي مانند گل آفتابگردون ،ستاره،عيد اومد- بهار اومد،هنوز برام هموني،قاصدك،افسونگر،بي تو – با تو ،گمشده من،آروم آروم،گل هميشه بهار،پروانه،لحظه ها،فردا مال ماست و ... را اجرا مي‌كند.


خوانندگي گروه موسيقي موسيقي آريان را علي پهلوان و پيام صالحي انجام مي‌دهند.همچنين سحر و ستاره كاشمري به عنوان همخوان حضور دارند.


*************

از نوازنده‌هاي اين گروه مي‌توان به سيامك خواهاني(ويولن)،عليرضا طباطبايي(درامز)،شهاب حسيني(كيبورد)،فرزاد فخرالديني (گيتار الكتريك)،دارا دارابي (گيتار بيس) و عليرضا ميرآقا (پركاشن ) اشاره كرد.

يادآور مي شود گروه موسيقي آريان فعاليت خود را از سال 77 آغاز كرد و تاكنون چهار آلبوم به عنوان‌هاي "گل آفتابگردون"،"واما عشق"،"تار بي نهايت" و "بي تو – با تو" به بازار موسيقي عرضه كرده‌اند.

****************

حضور هنرمندان معلول براي نخستين‌بار در جشنواره بين المللي موسيقي فجر روح سرزندگي و نشاط را در معلولان هنرمند زنده و آنها را به زندگي عادي اميدوار تر مي كند.

سعيد ميرزازاده ،نوازنده تار از تهران با بيان اين مطلب گفت:هنرمندان معلول براي حضور درمحافل ‌موسيقايي با مشكل جدي مواجه بوده‌اند؛اين در حالي است كه با حضور اين قشر در جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر راه براي فعاليت بيشتر باز مي‌شود و روح زندگي در آنها تقويت مي‌كند.

وي افزود:اميد است اين قدم هر سال محكم‌تر برداشته شود تا هنرمندان معلول بدون توجه به معلوليت خود به معرفي هنر خود بپردازند.


اين هنرمند كه در بيست و پنجمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر به اجراي تكنوازي تار مي‌پردازد، خواستار پررنگ نكردن عنوان معلوليت هنرمندان اين عرصه شد و خاطرنشان كرد:حضور موسيقيدانهاي معلول در يك جشنواره بين‌المللي يك اقدام ساختاري است اما بهتر است عنوان "معلوليت"بيش از حد پررنگ نشود تا حضور اين قشر عادي‌تر جلو كند و سلامت رواني معلولان بيشتر تامين شود.


به گفته ميرزا زاده،جشنواره موسيقي فجر سهم شگرفي در كشف استعدادهاي جوان در 30 سال گذشته داشته است و اميد است اين روند روز به روز بهتر شود.


**********



حسين دهلوي ،آهنگسازپيشكسوت: ضرورت دارد فضاي حرفه‌اي براي برگزيدگان جشنواره فراهم شود.
فضاي کار حرفه‌اي بايد براي برگزيده‌هاي بخش رقابتي جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر فراهم شود؛چرا که اين عده آينده سازان هنر موسيقي به شمار مي‌آيند.


حسين دهلوي، آهنگساز با اعلام اين مطلب گفت: استفاده از نتايج مثبت يکي از ويژگي‌هايي است که جشنواره‌ها را ارزشمند مي‌کند؛ در همين راستا و با رقابتي شدن جشنواره موسيقي فجر بايد فضاي کار حرفه‌اي براي برگزيدگان آن نيز فراهم شود.


وي افزود:رفع مشکلات موجود بر سر راه جوانان وارائه الگوي مناسب به آنها از ديگر وظايف جشنواره



به شمار مي‌رود که بايد تصميمات درست و منطقي تحت‌نظر استادان اهل فن براي الگوهاي مناسب بررسي شود.



آهنگساز اپراي بيژن و منيژه خواستار توجه به هنرمندان موسيقي براي اجراي زنده در طول سال شد و خاطرنشان کرد: نبايد اجراي زنده بسياري از گروهها جوان و حتي هنرمندان طراز اول به جشنواره‌ها منوط باشد و ضروري است براي همه فصول به اين مهم توجه شود.



وي از موسيقي به عنوان عمل تاثيرگذار در روح انسان ياد کرد و گفت:به يقين بسياري از ناهنجاريهاي اجتماعي به سرکوب هيجانات در سن جواني برمي گردد؛در اين راستا بايد از هنر موسيقي براي مقابله با اين بحرانها کمک گرفت.



**************



براي نخستين‌بار بيست و پنجمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر همزمان با تهران در دو استان فارس و كرمان برگزار مي شود.



برگزاري همزمان جشنواره بين‌اللملي موسيقي فجر دو استان كشور در راستاي سياست توجه به هنر و هنرمند آن در شهرستان صورت مي‌گيرد؛ به گونه‌اي كه براي نخستين‌بار دو شهر شيراز و كرمان ميزبان برخي گروههاي موسيقي اين جشنواره خواهند بود.



در اجراي هفت روزه گروههاي موسيقي در شهر شيراز اركستر زهي اوكراين ، گروه محمد شريف غزل از افغانستان و گروههاي علي لهراسبي و نيما مسيحا از بخش پاپ و اركستر بادي تهران به همراه گروههاي موسيقي اين استان طي ايام جشنواره به اجراي موسيقي مي‌پردازند.



همچنين در شهر كرمان نيز گروه موسيقي محمد شريف غزل از افغانستان ،گروه فيض علي حسن از تاجيكستان به همراه اجراي پيانو سهيل ناصري از آمريكا و گروههاي موسيقي اين استان حضور دارند.



يادآودر مي‌شود كه اين اجراها همزمان با تولد پيامبر اكرم حضرت محمد(ص) و هفته وحدت از از 7 تا 13 اسفندماه برگزار مي‌شود.



هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید