۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

اجراهاي اولين روز جشنواره‌ي موسيقي فجر

برنامه‌هاي اجرايي بيست‌وپنجمين جشنواره‌ي موسيقي فجر روز جمعه ـ 7 اسفند‌ماه ـ در 11 سالن پايتخت آغاز مي‌شود.


به گزارش خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،«تالار وحدت» از ساعت 16:30 ميزبان گروه «اركيده» به سرپرستي اركيده حاجي‌وندي است.
اين برنامه كه مربوط به بخش جنبي جشنواره‌ي موسيقي مي‌شود، مخصوص بانوان است و اولين برنامه‌ي‌جشنواره‌ي فجر به شمار مي‌رود.
در اين برنامه قرار است 18 قطعه از جمله «افسوس»، «يه كاري كن»، «الهي»، «دل من فقط تو را مي‌خواد»، «دلدار»، «طوفان بداهه» و... اجرا شوند.
تالار وحدت هم‌چنين برنامه‌ي خود را در ساعت 21:30 با اجراي «اركستر‌سمفونيك تهران و گروه كر دفتر موسيقي» با رهبري منوچهر صهبايي ادامه مي‌دهد؛ دراين برنامه قرار است «كاروان صلح‌واميد» اجرا شود. اين برنامه چندي پيش نيز در 5 شهر اروپايي اجرا شده است.
به گزارش ايسنا، «سالن رودكي» كه روز جمعه به بخش رقابتي اختصاص دارد در ساعت 18:30، اجرايي با نام «لاويتا» توسط فرشاد فولادوند برگزار مي‌شود و در همان ساعت «دوئت گيتار كلاسيك» نيز با سرپرستي جواد كيازاد به صحنه مي‌رود.
سالن رودكي هم‌چنين برنامه‌ي ديگري را در ساعت 21 در بخش رقابتي با «گروه كر سرايش» به سرپرستي سيامك محمد‌خاني و هم‌چنين «گروه كر فرهنگسراي بهمن» به سرپرستي آرش گوران دارد.
تالار بزرگ وزارت كشور نيز در اولين روز جشنواره موسيقي فجر در بخش بين‌الملل ميزبان «خوان مارتين» ـ نوازنده‌ي گيتار فلامينكو ـ از كشور اسپانياست؛ خوان مارتين در سال 1383 نيز در ايران اجراها و مستر‌كلاس‌هايي را برگزار كرده است.
«سالن سوره حوزه‌ي هنري» نيز در ساعت 18:30 برنامه‌ي خود را به بخش رقابتي براي «گروه ارغنون مشكين‌شهر» به سرپرستي هادي محمدي و هم‌چنين اجراي «گروه سمر» با سرپرستي محمدرضا كاظمي‌فر اختصاص داده است.
در ساعت 21 نيز هر روز در اين سالن بخش «جشنواره‌ي جشنواره‌ها» برگزار خواهد شد كه در روز اول به «گروه سيمره» به سرپرستي علي يوسفي و «گروه شور‌انگيز آباده» به سرپرستي حسين يزدان‌پناه اختصاص داده شده است.
بخش جشنواره‌ي جشنواره‌ها با هدف توجه ويژه به گروه‌هاي برتر شهرستاني برگزار مي‌شود.
«سالن انديشه‌ي حوزه‌ي هنري» نيز در بخش جنبي در روز جمعه برنامه‌ي خود را به اجراي «گلبانگ» به سرپرستي بهناز ذاكري اختصاص داده است و برنامه‌ي ساعت 21:30 اين سالن نيز به بخش «ذكر و ذاكرين و مولودي» اختصاص يافته است كه در روز اول برنامه‌ي «اهل‌بيت» به سرپرستي هادي آرزم و «گروه ذكر» به سرپرستي سعيد سياري سپرده شده است.
فرهنگسراي نياوران نيز از ديگر سالن‌هايي است كه به اجراي برنامه‌هاي جشنواره‌ي بين‌المللي موسيقي فجر اختصاص دارد. در ساعت 18:30 برنامه‌ي اين سالن به گروه «هارموني» به سرپرستي عباس لطيفي و «گروه فرياد» به سرپرستي مهران سراجيان اختصاص داد.
برنامه‌ي ساعت 21 اين فرهنگسرا نيز به بخش بين‌الملل اختصاص يافته و در آن «دوئت ويولون سل و پيانو» توسط آرام تالاليان و ژوليت وارطانيان از كشور «ارمنستان» اجرا مي‌شود.
«فرهنگسراي ارسباران» نيز در روز اول ساعت 18:30 در بخش رقابتي جشنواره، برنامه برگزار مي‌كند و در آن «گروه خسرو» به سرپرستي سيد رسول اندرز و «گروه بهره» به سرپرستي نادر نيك‌نژاد برنامه اجرا مي‌كنند.
برنامه‌ي ساعت 21 اين فرهنگسرا نيز به «پيشكسوتان موسيقي نواحي» اختصاص يافته است و در روز اول با حضور «عاشور گلدي برزين» از استان گلستان و سخنراني «موسي جرجاني» برگزار مي‌شود.
«سالن پرديس ملت» نيز از ساعت 19:30 برنامه خود را به بخش جنبي اختصاص داده و در آن گروه «روح‌افزاي قم» به سرپرستي امير زينلي برنامه اجرا مي‌كند.
«خانه هنرمندان ايران» نيز برنامه‌ي خود را به بخش پژوهش بيست‌وپنجمين جشنواره‌ي موسيقي فجر اختصاص داده است و از ساعت 16 منصوره ثابت‌زاده از كشور تاجيكستان به بررسي مشابهات موسيقي‌هاي مروگي و سازندگي (تاجيكستان) و يزله‌خواني بوشهري (ايران) مي‌پردازد.
«سالن شهيد سليماني» نيز برنامه‌ي خود را به بخش توانمندان (منتخب جشنواره‌ي موسيقي معلولان) اختصاص داده است و در ساعت 19 «گروه افرا» و «تك‌نوازي پيانو» فرناز خنافري در آن اجرا مي‌شود.
در روز اول در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برنامه‌اي در نظر گرفته نشده است به‌علاوه دو شهر شيراز و كرمان نيز كه تهران را در جشنواره‌ي موسيقي فجر همراهي مي‌كنند، در روز اول برنامه‌اي ندارند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید