۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

و مشکلات امنیتی Google Buzz

در حالی که چند روزی بیشتر از معرفی سرویس جدید گوگل به نام Google Buzz نمی­گذرد، اخبار رسیده حاکی از آن است که مشکلات این سرویس به حدی عمیق و وحشتناک است که گوگل مجبور شده طی چهار روز، دو بار آن را ترمیم کند.

گوگل باز (Google Buzz) دارای ویژگی خاصی است که کاربران حساس به زندگی خصوصی را شدیداً آزرده خاطر می­سازد و آن اینکه گوگل خودش به طور خودکار کسانی را که قادر به دیدن نوشته­ های شما هستند و نیز کسانی که شما می­توانید نوشته­ های آنها را ببینید، انتخاب می­کند.
گوگل این افراد را از میان کسانی که شما بیشتر با آنها ایمیل رد و بدل کرده و یا چت نموده اید، برمی­گزیند.
گوگل در ابتدا بر این ویژگی بسیار مانور داده بود و آن را عامل مهمی برای صرفه­ جویی در زمان کاربران قلمداد نموده بود.
در نگاه اول هم شاید نتوان در این موضوع مشکلی یافت، و چه بسا عده زیادی این ویژگی را تحسین کنند... ولی با غور در آن می­توان به اشکال کار پی برد.
نکته مهم این است که چه بسا شما از ایمیل خود، علاوه بر کارهای عادی اینترنتی، برای تماس­های اداری و کاری نیز بهره ببرید. خب، چه می­شود؟ پاسخ روشن است. همه - یعنی هم دنبال­ کننده­ ها و هم دنبال­ شونده ­های شما – می­توانند نوشته­ های­تان را ببینند؛ از قبیل ایمیل­ هایی که به یکی از افراد شرکت رقیب زده ­اید و اکنون رئیس شما می­تواند آنها را بخواند و حسابی خشمگین شود! یا شاید هم Google Buzz باعث شود برخی زوج­ها به حقایق تلخی درباره یکدیگر واقف گردند!
با اندکی تصور و تخیل می­توان به این لیست پر و بال داد!
خوشبختانه در بروز رسانی­های جدید گوگل، این معضل حل شده است و اکنون کاربران حق انتخاب دارند و می­توانند به دلخواه خود، دنبال­ کننده و دنبال­ شونده خود را برگزینند.
کاربران می­توانند با مراجعه به پروفایل خویش و سر زدن به بخش Display following lists اجازه ندهند که لیست دنبال­ کننده­ ها و دنبال­ شونده­ ها، در معرض دید عموم قرار گیرد. 


 

همچنین گوگل باز دیگر به طور خودکار آلبوم­های کاربران در پیکاسا و ریدر را در اختیار دیگران قرار نمی­دهد.
دست آخر اینکه آن دسته از کاربرانی که نسبت به Google Buzz بی­علاقه­ اند، می­توانند با مراجعه به تنظیمات جدیدی که در بخش settings جیمیل تعبیه شده است، این سرویس نوظهور را غیرفعال سازند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید