۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

معرفي آيين‌هاي نوروز مهم‌ترين رويكرد ستاد سفرهاي نوروزي گيلان است

معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري گيلان گفت: شناسايي و اطلاع‌رساني آيين‌ها و سنت‌هاي نوروز مردم گيلان مهم‌ترين رويكرد برنامه‌هاي اجرايي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي خواهد بود.

رضا عليزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تأكيد بر تنوع آداب و سنن نوروزي در استان گيلان، بيان كرد: معرفي و اطلاع‌رساني درباره‌ي اين آداب و رسوم علاوه بر انتشار در بروشور‌ها و اقلام تبليغاتي، در قالب برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و هنري در شهرستان‌هاي مختلف استان انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: در نوروز 89 با برگزاري هر روز يك برنامه‌ي فرهنگي در يكي از شهرستان‌ها، آداب و سنت‌هاي كهن مردم گيلان معرفي مي‌شوند.
او به تشكيل 21 معاونت اجرايي در ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي اين استان‌ اشاره كرد و گفت: اين معاونت‌ها در حوزه‌هاي مختلف ايمني، امداد و نجات، ترافيك، ارزاق عمومي و نيازمند‌هاي مسافران فعاليت مي‌كنند.
عليزاده درباره‌ي فراهم كردن ظرفيت مناسب اقامتي در استان گيلان نيز اظهار داشت: براي جلوگيري از بروز مشكل اقامتي مسافران نوروزي كه سال گذشته به‌طور ناگهاني با ازدحام مسافران رخ داد، ظرفيت اقامتي رسمي و غيررسمي نسبت به سال پيش افزايش خواهد يافت. علاوه بر آماده‌سازي 10هزار تخت موجود در استان، حدود 540 واحد شخصي و استيجاري، مدارس آموزش و پرورش و كمپ‌هاي اسكان موقت براي مسافران در نظر گرفته مي‌شوند.
وي از بهره‌برداري مرحله‌ي نخست چند كمپ اقامتي در شهرستان‌هاي مختلف گيلان خبر داد و افزود: با وجود آب‌وهواي مطلوب، رونق سفرهاي نوروزي به استان گيلان را انتظار داريم. سال پيش، نزديك به چهارميليون مسافر نوروزي به گيلان سفر كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید