۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

اسبو موبیل - خودرویی با نیروی یک اسب؟؟

 
  
مهندس ایرانی، هادی میرحجازی طراح خوش فکر یکی از طبیعت دوست ترین ماشین هایی است که تا به حال ساخته شده است. این اتومبیل نیروی مورد نیاز برای حرکت اش را از یک اسب! سوار بر تردمیل تامین می کند.


این ابداع برای همه چنان جالب بوده که حتی گاردین هم در مطلبی به صحبت درباره آن پرداخته است.


البته این اتوموبیل اسبی ‪(اسبموبیل)‬ فقط برای حرکت در جاده های مسطح و آسفالت طراحی شده و میانگین سرعت آن ۲۰ کیلومتر بر ساعت است. هرچند که در صورت لزوم سرعت اش به ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم خواهد رسید. خب، هنگامی که اسب محترم خسته می شود و دیگر حاضر به حرکت نیست چه باید کرد؟ تردمیل این ماشین علاوه بر تامین نیروی حرکت آن، باتری ها را هم برای چنین مواقعی شارژ می کند.



شیوه کار این اتومبیل به این صورت است که با روشن کردن تردمیل، اسب مجبور به حرکت بر روی آن می شود و در ادامه، نیروی حرکتی اسب باتری های تردمیل را شارژ خواهد کرد. البته این ماشین حتی دارای سیستم خنک کننده ویژه ای هم برای موتور خود است! ژاکتی از لوله های پلاستیکی که آب سرد در آنها جریان دارد و باعث خنک شدن بدن حیوان می شود.



آقای میرحجازی آرزو دارد که بتواند با ماشین ابداعی خود به سفر دور دنیا برود، که البته بعید می دانم در هیچ بزرگراهی به چنین اتومبیلی اجازه تردد بدهند! و نکته آخر هم اینکه این مخترع خوش ذوق
در سایت اسبموبیل اش اعلام کرده یک جایزه ۱۰۰ هزار دلاری برای فردی که بتواند دلیل اصلی تولید چنین اختراعی را بگوید، کنار گذاشته است. 
 

  

  
  

 

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید