۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

بایرن مونیخ، مدعی همیشگی برای کسب قهرمانی

بایرن مونیخ، مدعی همیشگی برای کسب قهرمانی

 

تیم بایرن مونیخ پرافتخارترین و ثروتمندترین باشگاه فوتبال آلمان است. ۷ بازیکن این تیم، تیم ملی آلمان را در جام جهانی ۲۰۱۰ همراهی کردند. بایرن با امکانات فراوان و بازیکنان و مربیان تراز اول، همواره از امیدهای قهرمانی‌ست.

 

نام باشگاه: بایرن مونیخ
زمان تأسیس: ۲۷ فوریه ۱۹۰۰
ورزشگاه اختصاصی: آلیانس-آرنا در شهر مونیخ / ظرفیت: ۶۹ هزار نفر
رئیس باشگاه: اولی هونس
تعداد اعضا: ۱۵۶ هزار و ۷۵۷ (تا ماه ژوئن ۲۰۱۰)
رنگ باشگاه: قرمز و سفید
مربی کنونی: لوئیس فان خال
مهم‌ترین حامی مالی: شرکت مخابراتی تِله‌کوم (Deutsche Telekom) از سال ۲۰۰۲
شاید کمی متضاد به نظر برسد اگر صحبت از یک شکست، آغازگر دفتر سوابق پرافتخارترین تیم بوندس‌لیگا باشد. تیم بایرن مونیخ در فصل گذشته، قهرمان لیگ دسته اول فوتبال آلمان، بوندس‌لیگا شد. در همین فصل جام حذفی را از آن خود کرد، آن‌هم در دیداری که بایرن دروازه‌ی وردربرمن را به توپ بسته بود و در نهایت هم با ۴ گل حریف را به زانو درآورد.
شواین‌اشتایگر، بازیکن بایرن مونیخ، در جام جهانی خوش درخشیدBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  شواین‌اشتایگر، بازیکن بایرن مونیخ، در جام جهانی خوش درخشیداگر مونیخی‌ها می‌توانستند جام لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را هم از چنگ اینتر میلان درآورند، قهرمانی سه‌گانه‌ی این تیم برای بار دوم رقم می‌خورد. بایرن مونیخ در سال ۲۰۰۱ نیز توانسته بود با کسب قهرمانی بوندس‌لیگا، لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا و جام باشگاه‌های جهان، سه عنوان قهرمانی را در یک فصل به دست آورد.
این موفقیت اما تکرار نشد و و شاگردان لوئیس فان خال هلندی مغلوب اندیشه‌های ژوزه مورینیو شدند. فان خال پس از این شکست گفت: «به نظرم ما مستحق باخت بودیم. در برابر اینتر باید با تمام وجود بازی کرد و ما امروز این کار را نکردیم.»
بایرن تا کنون ۲۲ بار قهرمان آلمان شده است، ۱۵ جام حذفی را به خانه برده و ۴ بار هم در رقابت‌های اروپایی قهرمان شده است. این تیم در آغاز سال ۲۰۱۰ در اوج آمادگی خود در سال‌های گذشته بود و با وجود این‌که قهرمانی لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا را از دست داد، اما در میان هواداران محبوب‌تر شد.
اف.ث. بایرن یا همان اف.ث. هونس
اولی هونس، رئیس باشگاه بایرن مونیخBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  اولی هونس، رئیس باشگاه بایرن مونیخاولی هونس یکی از شخصیت‌هایی‌ست که همواره در خدمت بایرن مونیخ بوده است. او از ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۸ در این تیم بازی می‌کرد، پس از ترک مستطیل سبز ۳۰ سال مدیریت اجرایی این باشگاه را بر عهده داشت و از پائیز ۲۰۱۰ هم مدیرعامل این باشگاه شده است. زمانی که هونس به‌عنوان مدیر به بایرن پیوست، این تیم ورشکسته بود؛ او اما امروز ریاست یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های دنیا را در دست دارد.
هونس زمانی که به ریاست این باشگاه برگزیده شد، گفت: «من همواره می‌خواستم در خدمت بایرن مونیخ باشم و باعث پیشرفت این باشگاه شوم. وقتی اکنون به مجموعه‌ی بایرن مونیخ نگاه می‌کنم، به نظرم خیلی هم در این کار ناموفق نبوده‌ام.» سپ مایر، مربی سابق دروازه‌بان‌های بایرن که خود مدت‌ها سنگربان تیم ملی آلمان بوده است، "اف.ث. بایرن" را "اف.ث. هونس" می‌نامد.
پس از ارتقای درجه‌ی هونس، کریستان نرلینگر (Nerlinger)، هافبک دهه‌ی ۱۹۹۰ بایرن جای او را گرفت. او سال ۲۰۰۹ با به خدمت‌گرفتن آریِن روبِن و افتخاراتی که این ستاره‌ی هلندی برای بایرن آفرید، شم مدیریتی خود را اثبات کرد.
روبن به همراه فرانک ریبری فرانسوی، باستیان شواین‌اشتایگر، مارک فان بومل هلندی و فیلیپ لام، قلب بایرن جدید را تشکیل می‌دهند.
یک هلندی، یک بایرنی تمام‌عیار
لوئیز فان‌خال هلندی، مربی کنونی بایرن مونیخBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  لوئیز فان‌خال هلندی، مربی کنونی بایرن مونیخپس از تجربه‌ی ناموفق یورگن کلینس‌مان به‌عنوان مربی بایرن، دست‌اندرکاران این تیم جایگزین مناسبی برای او یافته‌اند: لوئیس فان خال هلندی که تیم را بار دیگر زنده کرد. او مربی‌ای نوآور، با اعتماد به نفس، مغرور، خودمحور، رُک، کاری و در عین حال خونگرم و صمیمی‌ست. این خصوصیات چندان با حال‌وهوای مونیخی‌ها ناآشنا نیست.
گونتر نتزر، بازیکن سابق بوروسیا مونشن‌گلادباخ و رئال مادرید، قهرمان جهان و به اعتقاد بسیاری، بهترین بازی‌ساز تاریخ فوتبال آلمان، در مورد بایرن مونیخ می‌گوید: «مدیران بایرن، مربیان و بازیکنان این تیم همواره از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند. این‌ها از بایرن باشگاهی جهانی ساخته‌اند که به بهترین صورت از نام آلمان دفاع می‌کند.»
قهرمانی هم‌زمان در بوندس‌لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا، تنها افتخاری‌ست که تیم بایرن مونیخ از کسب آن محروم مانده؛ افتخاری که ممکن است در فصل جدید (۲۰۱۰/۲۰۱۱) نصب این تیم شود.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید