۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

میشائل بالاک، امید بایر لورکوزن برای کسب قهرمانی

میشائل بالاک، امید بایر لورکوزن برای کسب قهرمانی

 

بایر لورکوزن با میشا‌ئل بالاک که پس از حضور در چلسی لندن به این تیم بازگشته، برای قهرمانی در فصل تازه خیز برداشته است. دست‌اندرکاران این تیم حضور جوانان مستعد در کنار باتجربه‌ترها را عامل موفقیت تیم می‌دانند.

 

نام باشگاه: بایر لورکوزن (شهر لورکوزن در ایالت نوردراین-وستفاِن)
زمان تأسیس: ۱ ژوئیه ۱۹۰۴
ورزشگاه اختصاصی: بای-آرنا (BayArena) در لورکوزن / ظرفیت: ۳۰ هزار و ۲۱۰ نفر
رئیس باشگاه: وُلفگانگ هولتْس هویزر
رنگ باشگاه: قرمز و سیاه
مربی کنونی: یوپ هاینکس
مهم‌ترین حامی مالی: شرکت انرژی و مخابرات "TelDaFax" (از سال ۲۰۰۷)
تیم بایر لورکوزن آلمان ۲۳ هفته‌ی پی‌درپی در فصل گذشته صدرنشین جدول لیگ دسته اول آلمان بود. در نهایت اما تنها مقام چهارمی و مجوز ورود به لیگ اروپا را کسب کرد. دست‌اندرکاران تیم تصمیم دارند این پایان نه‌چندان موفق را در فصل جدید (۲۰۱۰/۲۰۱۱) تغییر دهند. میشائیل بالاک که زمانی پیشرفت خود را در این تیم آغاز کرده بود، باز هم به "خانه" بازگشته است. او در نخستین سه سال حضور در لورکوزن مقامی به دست نیاورده بود.
یوپ هینکس، مربی کنونی بایر لورکوزنBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  یوپ هینکس، مربی کنونی بایر لورکوزنزمان "تواضع" پایان یافته و یوپ هاینکس، مربی لورکوزن، در حال حاضر تیمی هماهنگ فراهم آورده است. بازیکنان جوانی که برخی از آنان از تیم جوانان لورکوزن گرد هم آمده‌اند، مانند اشتفان راین‌آرتست یا بوراک کاپلان، باید در ادامه در کنار باتجربه‌ترها، چون سامی هیپیا و میشائل بالاک بازی کنند.
به اعتقاد هاینکس، «میشائل بالاک بازیکنی‌ست که می‌تواند تیم را به حرکت درآورد و میان باتجربه‌ها و بی‌تجربه‌ها تعادل برقرار کند.»
این تعادل در فصل گذشته هم وجود داشت، البته تنها در دور رفت. پرسش اما این‌جاست که آیا بالاک حلقه‌ی گم‌شده‌ی این زنجیر است؟ او تهاجمی و با اعتماد نفس بازی می‌کند، علاوه بر این بی‌محابا از عنوان قهرمانی سخن می‌گوید، زیرا تصمیم گرفته با تیم جدید خود به موفقیت برسد. به گفته‌ی بالاک، «بایر لورکوزن از پتانسیل‌های فراوان و بخت خوبی برای قهرمانی بوندس‌لیگا برخوردار است. »
۲۰ هزار مشتری دائم
نمایی از ورزشگاه بای‌آرنا، استادیوم اختصاصی تیم بایر لورکوزنBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  نمایی از ورزشگاه بای‌آرنا، استادیوم اختصاصی تیم بایر لورکوزنبایر لورکوزن با داشتن ترکیبی متشکل از بسیاری از بازیکنان ملی‌پوش، بخت قهرمانی لیگ و راهیابی به لیگ‌های اروپایی، از بهترین تیم‌های باشگاهی آلمان است و ارزش بازیکنان کنونی این باشگاه در مجموع بر ۱۴۰ میلیون یورو بالغ می‌شود. این تیم بدین ترتیب به جمع پنج تیم "گرانقیمت" بوندس‌لیگا پیوسته است. بازیکنان تیم بایرن مونیخ در حال حاضر ۳۰۰ میلیون یورو (بیش از دو برابر لورکوزن) در فصل کنونی نقل‌وانتقال‌ها ارزش دارند و از این لحاظ، مونیخ صدرنشین بوندس‌لیگاست.
تیمی که خوب فوتبال بازی می‌کند و امکانات باشگاهی قابل قبولی دارد، تماشاگر بیشتری را هم به ورزشگاه جذب می‌کند. تعداد بلیت‌های دائمی دیدارهای لورکوزن در فصل جدید از رکورد ۲۰ هزار بلیت خواهد گذشت. به گفته‌ی مدیر روابط عمومی لورکوزن، میزان فروش پیراهن ورزشی جدید تیم، سه برابر میزان فروش در فصل گذشته خواهد بود و این خود نویدبخش بهبود شرایط مالی باشگاه است.
شاگردان یوپ هاینکس برای آغاز فصل جدید در آمادگی کامل به سر می‌برند. ترکیب بازیکنان جوان و مستعد در کنار فوتبالیست‌های با تجربه و هدایت‌کننده، لورکوزن را به یکی از امیدهای قهرمانی فصل جدید تبدیل کرده است. این تیم در رقابت برای تصاحب جام‌های اروپایی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت؛ به شرط این‌که مصدومیتی پیش نیاید و بالاک هم خود را در تیم پیدا کند. در چنین شرایطی، به گفته‌ی هاینکس، «همگان خواهند دید ما چه دست‌آوردهایی در فصل جدید خواهیم داشت.»

۱ نظر:

ali vahedi گفت...

www.aliva-91.com
www.aliva-91.com
www.aliva-91.com

آپدیت شد !!
مشکل بایرن با شرکت لوفتانسا، اسپانسر بایرن
احتمال رفتن دمیکلیس
تقابل برمن و بایرن در دور دوم جام حذفی
بایرن به دنبال پدیده 19 ساله بلژیک
تحلیل کامل هفته اول بونسلیگا

حتما سر بزنین . منتظر نظر و تحلیلهای شما هستم.
هر مطلبی بفرستید بدون ویرایش مستقیم تو سایت قرار میگیره.
مرسی

چقد وبلاگ در مورد آلمان و بایرن و بالاک هست که بسته شده. دلم گرفت...
باید جمع بشیم !

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید