۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

هوفن‌هایم به دنبال تثبیت موقعیت

هوفن‌هایم به دنبال تثبیت موقعیت

 

فصل جدید، سومین دوره از حضور تیم هوفن‌هایم ۱۸۹۹ در دسته‌ی برتر بوندس‌لیگاست. این تیم قصد دارد با هدایت سرمربی خود، رالف رانگنیک، جایگاه خود را در دسته‌ی برتر به گونه‌ای تثبیت کند که دیگر نگرانی‌ای از سقوط در میان نباشد.

 

نام باشگاه: ۱۸۹۹ هوفن‌هایم (شهر زینزهایم در ایالت بادن-وورتمبرگ)
زمان تأسیس: ۱ ژوئیه ۱۸۹۹
ورزشگاه اختصاصی: راین-نکار-آرنا / ظرفیت: ۳۰ هزار و ۱۵۰ نفر
رئیس باشگاه: پِتِر هوفمان
تعداد اعضا: ۵ هزار و ۵۰۰ نفر (تا ژوئن ۲۰۱۰)
رنگ باشگاه: آبی و سفید
مربی کنونی: رالف رانگنیک
مهم‌ترین حامی مالی: مجله‌ی "TV Digital" از سال ۲۰۰۸
محل جدید تمرین تیم هوفن‌هایم در مکانی آرام و کم‌جمعیت در جنوب غربی آلمان قرار گرفته است؛ زمین چمن، پیست دوی سرپوشیده، پیشرفته‌ترین دستگاه‌های بدن‌سازی و یک درمانگاه برای کار بر روی اعضای آسیب‌دیده‌ی فوتبالیست‌ها حرفه‌ای.
رالف رانگنیک، مربی تیم، فوتبالی سرزنده را در فصل جدید (۲۰۱۰/۲۰۱۱)وعده می‌دهد، بدون این‌که به مکان تیم در جدول رده‌بندی اشاره‌ای کند. مهم‌ترین هدف ظاهرا این است که تیم، هم‌چون فصل گذشته، نگرانی‌ای از سقوط به دسته‌ی پایین‌تر نداشته باشد.
صعودی منحصر به فرد
تصویری از ورزشگاه اختصاصی تیم هوفن‌هایم، ورزشگاه راین-نکار-آرِناBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  تصویری از ورزشگاه اختصاصی تیم هوفن‌هایم، ورزشگاه راین-نکار-آرِناتاریخچه‌ی تیم هوفن‌هایم در فوتبال آلمان بی‌نظیر است. این تیم در سال ۱۹۹۰ هنوز در لیگ محلی، پایین‌ترین لیگ در سیستم فوتبال باشگاهی آلمان، بازی می‌کرد. این تیم اما در طول ۱۸ سال هفت مرحله صعود کرد و به برترین لیگ رسید.
تیم هوفن‌هایم در نخستن حضور خود در دسته‌ی برتر بوندس‌لیگا (فصل ۲۰۰۸/۲۰۰۹)، اولین موفقیت خود را جشن گرفت: تیم تازه‌وارد از دسته‌ی دوم با فوتبالی جذاب حتا قهرمان نیم‌فصل شد. یکی از مهم‌ترین عوامل این موفقیت پشتیبانی‌های مالی دیتمار هوپ بود.
هوپ از بنیان‌گذاران شرکت بزرگ SAP، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نرم‌افزار در اروپا و چهارمین در جهان است؛ میلیاردری که خود در دوران جوانی در هوفن‌هایم بازی می‌کرد. به اعتقاد او، «فوتبال تنها ورزش تیمی‌ست که می‌توان در آن شرکت کرد؛ این ورزش از ابتدا من را به خود جذب کرد و امروز هم تنها برنامه‌ی تلویزیونی‌ای است که نگاه می‌کنم.»
سرپرستی با دقت
چیزی که هوپ نمی‌خواهد، یک تیم فوتبال برای سرگرمی؛ شبیه به مدیریتی که رومان آبراموویچ روسی در چلسی انگلستان انجام می‌دهد. هوپ میلیون‌ها یورو دارایی خود را با نظارت کامل به باشگاه تزریق می‌کند. او به سرمایه‌گذاری بر روی جوانان اعتقاد دارد و پیوند خوبی با لیگ‌های منطقه‌ای برقرار کرده است.
به نظر او لیگ‌های منطقه‌ای و استانی تنها به تماشاگر نیاز ندارد، بلکه حمایت از آنان نیز بسیار مهم است. بازیکنان هوفن‌هایم از ابتدای سال ۲۰۰۹ در ورزشگاه اختصاصی خود با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار تماشاگر تمرین می‌کنند. این ورزشگاه هم با حمایت‌های مالی هوپ به بهره‌برداری رسید. برآورد می‌شود که او در ۲۰ سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون یورو در هوفن‌هایم سرمایه‌گذاری کرده است.
سبک‌های متنوع مربی‌گری
رالف رانگنیک، مربی کنونی تیم هوفن‌هایمBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  رالف رانگنیک، مربی کنونی تیم هوفن‌هایمرالف رانگنیک مربی‌ای است که در بوندس‌لیگا به تمسخر "پروفسور فوتبال" خوانده می‌شد. او در هوفن‌هایم این موقعیت را یافته تا خود به محیط اطرافش شکل بدهد. محل تمرین مدرن و جدید هم در همین راستاست. رانگنیک ارزش زیادی برای فوتبال تاکتیکی و تهاجمی قائل است. او تلاش می‌کند بازیکنانش را هم با ایده‌های نو و گاه غیرعادی در زمین بازی دهد.
آندریاس بِک، مدافع هوفن‌هایم، در مصاحبه‌ای گفته بود: «تمرین‌ها بسیار متنوع هستند، از تمرین فوتبال تا شمشیربازی و بوکس. هر روز بر آموخته‌هایم افزوده می‌شود و این موقعیت را دارم که پیشرفت کنم.»
ترکیب: جوان اما آب‌دیده
رانگنیک کمبود بازیکن ندارد. وجود ملی‌پوشانی چون آندریاس بِک و توبیاس وایس در خط دفاع، سیات صالحویچ و کارلوس ادوآردو در خط میانی، و وداد ایبیزویچ در خط حمله، دست این مربی را برای آرایش دلخواه تیم در زمین باز می‌گذارد. سه بازیکن جدید از تیم جوانان هوفن‌هایم و پِرپیل ملاپا (Perpiel Mlapa)، مهاجم جوانان تیم مونیخ ۱۸۶۰ (تیم دسته‌دویی)، از جمله بازیکنانی هستند که در خدمت رالف رانگنیک برای ارائه‌ی "فوتبال زیبا" قرار خواهند گرفت.
او و هوپ، پشتیبان مالی باشگاه و همچنین هواداران امیدوارند که هوفن‌هایم در فصل جدید هم به همان کیفیتی فوتبال بازی کند که در نخستین حضورش در بوندس‌لیگا بازی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید