۱۳۸۹ مهر ۲۰, سه‌شنبه

رقابتهای مقدماتی یورو 2012

قزاقستان، حریف "واقع‌بین" آلمان







ملی‌پوشان فوتبال آلمان سه‌شنبه (۲۰ مهر) با تیم ملی قزاقستان در خانه‌ی حریف بازی می‌کنند؛ دیداری که در چارچوب مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های اروپا برگزار می‌شود. مربی میزبان می‌گوید که شاگردانش بخت چندانی برابر مهمان ندارند.







تیم ملی فوتبال آلمان در اولین گروه دور مقدماتی جام ملت‌های اروپا قرار دارد؛ تورنمنتی که ۸ ژوئن تا اول ژوئیه‌ی ۲۰۱۲ (۱۹ مرداد تا ۱۱ تیر ۱۳۹۱) به طور مشترک در لهستان و اوکراین برگزار خواهد شد.
قزاقستان، ترکیه، آذربایجان، بلژیک و اتریش نیز هم‌گروهان شاگردان یوآخیم لوو هستند. ملی‌پوشان آلمان در چهارمین دیدار خود در چارچوب مرحله‌ی یادشده، سه‌شنبه (۱۲ اکتبر) به مصاف قزاقستان می‌روند.




: برند اشتورک (راست)، مربی آلمانی تیم ملی فوتبال قزاقستان



این رویارویی که هم‌زمان آخرین مسابقه‌ی رسمی آلمان در سال ۲۰۱۰ نیز هست، در آستانا، پایتخت قزاقستان، برگزار می‌شود.این دو تیم در شرایط کاملا متفاوتی قرار دارند.
آلمان با ۳ پیروزی از ۳ دیدار تا کنونی، با اقتدار در صدر جدول گروه A قرار دارد. این تیم ۱۰ گل به ثمر رسانده و تنها یک گل (۶ بر یک در برابر آذربایجان) دریافت کرده است. قزاقستان در مقابل هر ۳ بازی تا کنونی خود را واگذار کرده و بدون گل زده و با ۷ گل خورده، بالاتر از آذربایجان، در مکان پنجم است.
تیم ملی قزاقستان را از سال ۲۰۰۹ بِرند اشتورک، مربی آلمانی، هدایت می‌کند. او خود می‌پذیرد که شاگردانش بخت چندانی در برابر آلمان ندارند: «مسئله‌ی ما فقط آموختن است. این موقعیتی ایده‌آل برای پیشرفت شاگردان من و کلاس فوتبال در حد برتر آن است. ما تلاش می‌کنیم تا حد امکان مقاومت کرده و این‌جا و آن‌جا حریف را به زحمت بیاندازیم. تیم آلمان منسجم‌تر از آن است که کار بیشتری از ما برآید.»

اوزیل احتمالا آری، بوآتنگ احتمالا نه

مسعود اوزیل، هافبک رئال مادرید، یکی از ستارگان تیم ملی فوتبال آلمان در دیدار با ترکیه بود. او که در این دیدار به محض پا به توپ‌شدن مورد اعتراض شدید هموطنانش در ورزشگاه قرار می‌گرفت، گل دوم تیم‌اش را هم به ثمر رساند.




مسعود اوزیل (سفیدپوش) در حال زدن گل دوم آلمان به ترکیه


اوزیل در پی دیدار با ترکیه دچار کبودی در اطراف قوزک پای چپ شد و روز شنبه به تمرین‌های پزشکی رفت. با وجود اینکه هنوز چراغ سبز بازی در آستانا به این هافبک ۲۱ ساله داده نشده، و علی‌رغم اینکه او در تمرین‌های روز یکشنبه (۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهر) تیم ملی در برلین شرکت نکرده، اما ظاهرا اگر مصدومیت‌اش در همین حد باقی بماند، روز دوشنبه در تمرین پایانی تیم شرکت کرده و هم‌قطارانش را هم در قزاقستان همراهی خواهد کرد. اوزیل که ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) بیست‌ودومین سالروز تولدش را جشن می‌گیرد، امیدوار است به بازی سه‌شنبه برسد.
جروم بوآتنگ، مدافع غنایی‌تبار منچسترسیتی، هنوز درگیر عفونت دستگاه گوارشی است. یوآخیم لوو می‌گوید، حضور او در آستانا به وضعیت جسمانی‌اش بستگی دارد. اگر مصدومیت جزئی اوزیل برطرف شود، سرمربی آلمان همان تیمی را در قزاقستان به زمین می‌فرستد که بازی برابر ترکیه را آغاز کرد.
قزاقستان با ۷/ ۲ میلیون کیلومتر مربع، نهمین کشور بزرگ دنیاست. این کشور با وجود این تنها ۴/ ۱۶ میلیون نفر جمعیت دارد و بخش وسیعی از خاک آن‌را استپ‌ها و مناطق کوهستانی تشکیل می‌دهند. ۹۰ درصد پهنه‌ی جغرافیایی قزاقستان در آسیا قرار دارند و این کشور از سال ۲۰۰۲ به اتحادیه‌ی فوتبال اروپا (UEFA) پیوسته است.
آلمان، پس از دید سه‌شنبه، در چارچوب مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۲، روز شنبه ۲۶ مارس ۲۰۱۱ (۶ فروردین ۱۳۹۰) در برابر قزاقستان در کایزرزلاترن بازی خواهد کرد.

نگاهی به دیگر گروه‌ها




: چزاره پراندلی، سرمربی تیم فوتبال ایتالیا


سه‌شنبه (۱۲ اکتبر) همچنین ایتالیا میزبان صربستان است. این دیدار در گروه سوم رقابت‌ها صورت می‌گیرد. شاگردان لاجوردی‌پوش چزاره پراندلی از ۳ دیدار گذشته‌ی خود ۷ امتیاز اندوخته و صدرنشین گروه C هستند. ایتالیا در آخرین دیدار خود در ایرلند، با تیم ملی فوتبال این کشور بدون گل مساوی کرد.
صربستان در مقابل تنها ۴ امتیاز دارد و با توجه به شکست خانگی هفته‌ی سوم برابر استونی، در شرایط روحی مساعدی نیست. به این موضوع باید بحران‌های اخیر تیم را هم افزود. رادومیر آنتیچ، مربی پیشین این تیم، به دلیل کسب نتایج ضعیف شاگردانش، برکنار و ولادمیر پترویچ از سپتامبر گذشته (شهریور ۱۳۸۹) جانشین او شد.
اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان جهان، در همین روز با اسکاتلند بازی می‌کند. این دو تیم، صدرنشین و دومین در گروه هشتم هستند. اسکاتلند ۴ امتیازی (از دو دیدار) می‌تواند با توجه به مزیت میزبانی، به عدم شکست برابر حریف ۶ امتیازی خود (از دو دیدار) امیدوار باشد.
شاگردان ویسنته دلبوسکه (اسپانیا) در دیدارهای پیشین لیختن‌اشتاین (۴ بر صفر) و لیتوانی (۳ بر یک) را شکست داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید