۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

براي افتتاح چيدمان آثار در سئول، احمد نادعليان همراه با دوچرخه صلح دو روز ديگر عازم كره جنوبي مي‌شود

احمد نادعليان همراه با «دوچرخه روياي صلح در خليج فارس» روز دوشنبه ـ10 آبان ماه ـ عازم کره جنوبي مي‌شود تا چيدمان آثارش را براي نمايشگاه مرکز «آرکو» در سئول آماده كند.
اين هنرمند محيطي در همين رابطه به خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، توضيح داد: يک روز پس از پايان نمايشگاهم در گالري «ماه مهر»(17 آبان)،نمايشگاه آثارم در شهر سئول افتتاح خواهد شد.
او اضافه كرد: بعد از دريافت دعوت‌نامه رسمي از «کيم چان دونگ» و عقد قرارداد با مرکز «آرکو»، مجموعه‌اي از آثارم را در يک نمايشگاه که به هنرهاي محيطي اختصاص داده شده ارائه خواهم كرد.
نادعليان گفت:در اولين نامه دعوت که برايم ارسال شد، مسئولان و انتخابگران نمايشگاه با توجه خاص به دوچرخه «روياي صلح در خليج فارس»،پيشنهاد ارائه اثري در رابطه با آن را دادند تا به واسطه اين دوچرخه پيام صلح دوستانه آنها در آن نقطه جهان نيز ديده شود. همچنين توافق شده است که عکسهاي دوچرخه «روياي صلح در خليج فارس» در کاتالوگ نمايشگاه منتشر شود.
او درباره ديگر جزييات اين نمايشگاه توضيح داد:علاوه بر دوچرخه صلح که به صورت مجموعه عکس و چيدمان ارائه خواهد شد، دو مهر سنگي جديد بزرگ نيز آماده كرده‌ام و به صورت چيدمان در فضاي نمايشگاهي ارائه خواهم كرد. چيدمان اثر ويدئوئي «مرگ ماهي‌ها» نيز بخش ديگري از اين نمايشگاه است.
نادعليان كه همزمان با اين سفر قرار است بخشي از هنر محيطي خود را در حاشيه رودخانه «هان» به اجرا بگذارد، بيان كرد: در ساحل رودخانه «هان» که از ميان شهر سئول مي‌گذرد، آثار هنر محيطي انجام خواهم داد و قبل از افتتاح رسمي نمايشگاه با دوچرخه صلح در يکي از سواحل کره جنوبي رکاب مي‌زنم. براي اين سفر علاوه بر دوچرخه قبلي، خط نوشته‌هاي جديدي نيز آماده کرده‌ام.
به گفته اين هنرمند نقاش، براي اين نمايشگاه که در موزه مرکز آرکو برگزار خواهد شد، ده هنرمند از کشورهاي ژاپن،آمريکا، آلمان ، چين،انگلستان،آرژانتين،هلند،هند و دو هنرمند از کره جنوبي دعوت شده‌اند. موزه مرکز آرکو كه معمولا برگزار کننده نمايشگاه‌هاي رسمي کشور کره در قلمروي هنر معاصر است،در اين مدت ميزبان اين هنرمندان مي‌شود و در حاشيه اين نمايشگاه نشست مرور مجموعه آثار نادعليان نيز برپا خواهد شد.
اين هنرمند محيطي با تاكيد بر اهميت پرداختن به نيازهاي فرهنگي در جوامع گفت:با توجه به مفاد قرارداد، هزينه‌هاي اين سفر و اقامت در كره توسط مرکز «آرکو» پرداخت خواهد شد. اگرچه ميزان منفعت اقتصادي چنين سفري مهم نيست،اما ضرورت فرهنگي ايجاب مي‌كند تا صداي صلح مردم ايران، دوستي ملل و پيوند انسان با طبيعت که در فرهنگ ما ريشه دارد، بواسطه هنر در قلمرويي جهاني منتشر شود.
به گزارش ايسنا، اثر «روياي صلح در خليج فارس» با استفاده از يک دوچرخه در بهمن ماه سال 87 در جزيره هرمز ارائه شد. چرخ‌هاي اين دوچرخه با استفاده از چند لاستيک کهنه دوچرخه طراحي و ساخته شده است. يک لاستيک کهنه دوچرخه که پس از استفاده مکرر صاف و بدون عاج بوده به صورت حروف بريده شده و حروف برجسته بر روي دو لاستيک ديگر نيز که فاقد عاج هستند به صورت وارونه چسبانده شده است و با ركاب زدن اين خطي نوشته در ساحل حك مي‌شود.
بر روي چرخ‌هاي دو چرخه علاوه بر عنوان «روياي صلح در خليج فارس» جملات کوتاهي همچون «جنگ نه» ، «دوستي ملل»،«محيط پاک» و آدرس سايت آثار محيطي احمد نادعليان «WWW.RIVERART.NET» ديده مي‌شود.
تمامي نوشته‌ها به زبان انگليسي بوده كه هدف از انتخاب اين زبان وسعت کاربرد آن در جهان است.
نادعليان بهمن ماه سال 87 هر روز با استفاده از دوچرخه صلح رکاب در جزيره هرمز مسافتي بيش از 1400 کيلومتر را ركاب زد. اين مسافت به صورت نمادين مرتبط با ميزان تقريبي ساحل خليج فارس است که از خرمشهر تا بندرعباس وسعت دارد.
هدف او ترويج فرهنگ صلح و صيانت از حريم جغرافيايي و فرهنگي کشور ايران است و به گفته خودش هنر انساني‌ترين راه براي ترويج فرهنگ صلح محسوب مي‌شود.
اين اثر در ادامه روند مجموعه مهرهاي استوانه‌اي که از سال 85 ساخته و بر روي ماسه‌ها چاپ کرد شکل گرفت.
سال 2009 نيز يکي از آثار ماسه چاپي نادعليان با درج نام «خليج فارس» در تقويم ديواري هنر محيطي آمريکا منتشر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید