۱۳۸۹ مهر ۲۲, پنجشنبه

«پیروزی در دربی به مربی ضمانت می‌دهد»

«پیروزی در دربی به مربی ضمانت می‌دهد»







شهرآوردی دیگر میان دو قطب سنتی فوتبال ایران روز جمعه ۱۵ اکتبر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. حمید درخشان کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس در مصاحبه با دویچه وله از بخت بیشتر سرخ‌پوشان و جوانب امنیتی در استادیوم می‌گوید.






دویچه وله: آقای درخشان در آستانه‌ی شهرآوردی دیگر میان آبی‌پوشان و سرخ‌پوشان پایتخت ایران هستیم، در روز جمعه ۱۵ اکتبر. شما وضعیت را به‌عنوان یک پرسپولیسی سابق که ته دلش هنوز پرسپولیسی مانده، چه طور می‌بینید؟
حمید درخشان: باید بگویم که این بازی یک بازی قدیمی و یک بازی دیرینه است و اگر مرور کنیم بازی‌های هفته‌ی گذشته‌شان را، می‌بینیم که هر دو تیم بازی‌های خیلی خوبی را انجام نداده‌اند. با توجه به این که، حالا سوای نتیجه‌اش، آن انتظاراتی که طرفدارهای هر دو تیم دارند، این دو تیم برآورده نکردند. اما مهم‌ترین مسأله بازی‌ای است که این هفته با همدیگر دارند که خیلی حائز اهمیت است. هم بُردش برای هر دو تیم مهم است و هم در جدول یک جابه‌جایی در جایگاه‌شان انجام می‌شود. به همین خاطر این بازی به نظر من یک بازی ویژه است، با توجه به این که هر تیمی اگر بتواند بازیکنانش را از نظر روحی‌ـ روانی آماده کند، مطمئناً برنده‌ی این بازی خواهد شد و من فکر می‌کنم که ره‌آورد این بازی تمرکز فکری بالایی است که می‌تواند بر هر تیمی تعیین‌کننده‌ی نتیجه‌ی آن بازی باشد.
دویچه وله: اما شما کلاً چه تفاوتی را در این شهرآورد در مقایسه با شهرآوردهای پیشین استقلال و پرسپولیس می‌بینید؟
حمید درخشان: تفاوت بزرگی که این بازی دارد، این است که نتیجه‌ی برد و باختش می‌تواند ضمانتی برای هرکدام از این مربی‌ها باشد.
دویچه وله: اما پیش‌بینی شخصی خود شما آقای درخشان در مورد روند بازی چیست؟





حمید درخشان، کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس



حمید درخشان: خیلی فاصله بین این دو تیم نیست. مهم‌ترین عاملی که به نظر من می‌تواند یکمقدار برتری داشته باشد، از دو مطلب تشکیل شده است. یک این که جایگاه پرسپولیس در جدول بالاتر از استقلال است. این یک پوئن است. امتیاز دوم هم این است که پرسپولیس در دربی گذشته توانسته استقلال را ببرد. این هم می‌تواند مزید بر علت شود که از نظر روحی تأثیر خوبی داشته باشد روی بازیکنان پرسپولیس که بتوانند این بازی را ببرند.

دویچه وله: آقای درخشان از دوران پنجاه سال پیش‌اش گرفته تا حالا، هر وقت که یک بازیکنان پیراهن یا استقلال یا پرسپولیس را بر تن داشته، از آن موقع به‌بعد عضو خانواده‌ی آبی‌پوش‌ها یا سرخ‌پوش‌ها محسوب می‌شود و ته قلب معمولا یکمقدار تمایل و ارادت همیشگی نسبت به یکی از این دو تیم دارد. شما تا چه مقدار ته دل‌تان هنوز پرسپولیسی مانده‌اید؟

حمید درخشان: باید این را باور کنید که من سال‌ها برای این تیم زحمت کشیدم و همیشه به یاد این تیم هستم و این تیم را دوست دارم. و به خاطر همین عرقی که نسبت به این تیم دارم، از زحماتی که برای این تیم کشیدم، من فکر می‌کنم که از پرسپولیس جداشدنی نیستیم ما.

دویچه وله: گفته می‌شود که در میان نزدیک به صد هزار تماشاگری که در روز جمعه ۱۵ اکتبر در استادیوم آزادی تهران خواهند بود، نزدیک به دو سوم‌شان سپاهی و بسیجی هستند که نظارت ویژه‌ای را به واکنش تماشاگران در استادیوم داشته باشند. به نظر شما این جو نظامی، فوتبال ایران را که یکی از فاکتورهای اصلی فرهنگ ایرانی‌ها شده است، تخریب نخواهد کرد؟
حمید درخشان: من فکر می‌کنم تماشاچیان فهیم ما آن قدر این درک بالا را دارند که برای چنین بازی‌ای خودشان بتوانند آنجا را کنترل کنند و خودشان آرامش استادیوم را تأمین کنند. من فکر می‌کنم که تماشاچی‌های ما می‌توانند به خوبی از این بازی سربلند بیرون بیایند، بدون این که اتفاق خاصی بیفتد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید