۱۳۸۹ مهر ۱۳, سه‌شنبه

استفاده طولاني از لپ تاپ موجب ضايعات پوستي مي شود

پژوهشگران در بیمارستان دانشکده پزشکی بازل سوئیس اعلام کردند نتایج تحقیقات نشان داده است استفاده طولانی مدت از لپ تاپ ممکن است موجب بروز نوعی بیماری شود که سندروم پوست ملتهب نام دارد و طی ان پوست به رنگ قهوه ای تیره در می اید و می تواند منجر به لک شدن دائم پوست شود که البته در موارد نادر به سرطان پوست تبدیل می شود .

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس بر اساس نتایج این مطالعه ، حدود ده بیمار پس ازاستفاده روزانه شش تا هشت ساعت از رایانه لپ تاپ ، به مدت چند هفته تا چند ماه دچار ضایعاتی بر روی پوست یک یا هر دو ران خود شدند.

این ضایعات پیشتر نیز بر روی پوست پاهای کسانی که در برابر کوره های باز اتش یا اجاقهای زغال سنگ کار می کنند یا کهنسالانی که از پتوی برقی استفاده می کنند ، مشاهده شده بود .

پژوهشگران می گویند قرار گرفتن پوست درمعرض حرارتی هر چند متوسط بین 109 تا 116 درجه فارنهایت ، ممکن است موجب بروز این نوع سوختگی شود .

به گفته انان با توجه به رواج استفاده از رایانه های لپ تاپ در میان مردم ، احتمالا شاهد افزایش درصد بروز اینگونه بیماریهای پوستی در اینده خواهیم بود .
نتایح تحقیقات دانشمندان در سوئیس نشان داد استفاده طولانی مدت از رایانه های لپ تاپ در حالیکه مستقیما روی زانوهای فرد قرار گرفته باشد ، خطر ابتلا به نوعی بیماری موسوم به " سندروم پوست ملتهب " را تشدید می کند .

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید