۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

ماجرای جوانی که "نمونه آزمایشگاهی" شد!

یک جوان 34 ساله ایتالیایی دارای مدرک لیسانس در رشته ادبیات و فلسفه که نتوانسته بود شغل مناسبی پیدا کند از سال 2006 به عنوان یک نمونه انسانی آزمایشگاهی در یک شرکت داروسازی در سوئیس کار می کند.

به گزارش مهر، این جوان 34 ساله که با وجود برخورداری از مدرک لیسانس در رشته ادبیات و فلسفه نتوانسته بود یک فرصت شغلی مناسب پیدا کند برای مبارزه با افسردگی و بیکاری تصمیم گرفت به عنوان یک نمونه آزمایشگاهی انسانی در تحقیقات پزشکی استخدام شود.

این جوان که با نام "آر. اس" معرفی شده است بدن خود را برای آزمایش مولکولها و داروهای جدید یک شرکت داروسازی در سوئیس اجاره داده است.

"آر. اس" 15 تا 20 روز در سال به کلینیک این شرکت داروسازی می رود و محققان بر روی بدن وی تاثیرات قرصها، شربتها و مولکولهای جدید را آزمایش می کنند.

وی در این خصوص گفت: "آنها به دست من دستکشهای سفید می کنند و پول خوبی می دهند به طوری که از 250 تا 600 یورو در روز می گیرم که این مبلغ به اهمیت آزمایشات و احتمالا درصد خطرات آنها بستگی دارد."

"آر. اس" نگران سلامت خود نیست و با آرامش به محل کار خود می رود. این جوان افزود: "من خویشاوندانی در سوئیس دارم زمانی که برای دیدن آنها به سوئیس رفته بودم یک اعلان را در دانشکده پزشکی خواندم که در آن نوشته بود یک شرکت داروسازی به دنبال افرادی برای انجام یک پست مهم می گردد. من خودم را معرفی کردم و فهمیدم که باید یک انتخاب سخت کنم."

وی ادامه داد: "در ملاقات اول با محققان این شرکت دارویی آنها با دقت مرا معاینه کردند و پس از اینکه از سالم بودن من مطمئن شدند استخدامم کردند. اولین آزمایشی که بر روی من انجام شد آزمایش داروهایی برای درمان گاستریت بود. من هیچ واکنش خاصی نداشتم و به این ترتیب از سال 2006 به عنوان نمونه آزمایشگاهی انسانی کار می کنم."

"آر. اس" توضیح داد: "ترس؟ خیر! چون من در دست دانشمندان، پزشکان و افراد حرفه ای بسیار جدی هستم."

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان یک نمونه آزمایشگاهی انسانی شد گفت: "به طور ساده باید فردی در سلامت کاملا خوب و بدون داشتن مشکلات روحی باشید. داوطلبان علاقه مند باید قراردادی را امضا کنند که در آن حقوق، وظایف و خطرات این شغل کاملا شرح داده شده است."

براساس گزارش کورییره دلا سرا، این جوان اضافه کرد: "من برای پول و رهایی از بیکاری این کار را می کنم. اصلا بد نیست. به هر حال بهتر از این است که بخواهم به خاطر پول کلیه و یا یک چشمم را بفروشم. خطرات این داروها کمتر از زمانی است که کسی یک آسپرین ساده مصرف کند و نداند که نسبت به آن آلرژی دارد."

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید