۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

هفت درصد نوزادان ایمیل دارند!

مهر: تکنولوژیهای نوین سیر تکامل نوزادان و کودکان را به شکلی بی سابقه تغییر داده است زیرا گزارشی جدید نشان می دهد آنها در حال به ارث بردن ویژگی دائمی جدیدی از والدین خود هستند؛ حضور پایدار در جهان مجازی اینترنت.

شرکت امنیت اینترنتی AVG در گزارشی اعلام کرد با کمک وب سایتهای اشتراک عکس قدرتمندی مانند فیس بوک 82 درصد از کودکان در 10 کشور جهان قبل از دو سالگی در فضای مجازی ردپایی دیجیتال از خود به جا می گذارند.


آمریکا با داشتن 92 درصد کودک زیر دو سال در اینترنت، بیشترین آمار حضور آنلاین کودکان را به خود اختصاص داده است. نیوزیلند نیز با 91 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده و در پی این کشور، کانادا و استرالیا با داشتن 84 درصد کودک زیر دو سال آنلاین رتبه های سوم و چهارم را کسب کرده اند.


در این مطالعه همچنین کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا مورد بررسی قرار گرفته اند. ژاپن تنها کشوری است که کمتر از نیمی از کودکان زیر دو سالش حضور مجازی دارند.


این گزارش تاکید دارد لزوما مادران این کودکان نیستند که تصاویر را بر روی اینترنت قرار می دهند زیرا از میان دو هزار و 200 مادر تنها 33 درصد از آنها تصاویر فرزندان نوزاد خود را بر روی اینترنت قرار می دهند. در واقع دیگر اعضای خانوداه و دوستان هستند که آرشیوی از تصاویر کودکان بر روی اینترنت ایجاد کرده و با به اشتراک گذاشتن این تصاویر، پاک کردن عکس فرزندان را برای خانواده های نگران مشکل و گاه غیر ممکن می کنند.


هرکسی دوست دارد به عکس نوزادان و کودکان زیبا و جذاب نگاه کند، یا حداقل پدرو مادر کودکان این طور فکر می کنند اما این اطلاعات همراه تصاویر مانند تاریخ تولد، نام و نام میانی کودک و مادر کودک است که می تواند دردسرساز شده و مورد سوء استفاده سارقان هویت قرار گیرد.


همچنین در این گزارش آمده است هفت درصد از کودکان زیر 6 ماه نیز در اینترنت از آدرسهای ایمیل برخوردارند که توسط پدر و مادر آنها در زمان تولد ساخته شده است.


شرکت AVG که بیشتر به خاطر ساخت نرم افزارهای آنتی ویروس شهرت دارد به دولتها در ردیابی افرادی که از اطلاعات شخصی افراد بر روی اینترنت سوء استفاده می کنند کمک کرده و راهنمایی های ارزشمندی برای محافظت از حریم آنلاین افراد ارائه می کند.


به گفته "مک درموت" از شرکت AVG در زمان ارسال چنین اطلاعات و تصاویری بر روی وبسایتهای اشتراک عکس مانند فیس بوک باید از تنظیمات حریم خصوصی استفاده کرد که البته برای بسیاری از افراد، قدم سخت بعدی دریافتن چگونگی کارکردن با این تنظیمات در شبکه های اجتماعی است.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید