۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

هشت پاي پيشگو مرد

هشت پاي معروف آلماني كه با پيشگويي در جام جهاني شهرت جهاني يافته بود، مرد.

به گزارش ايسنا، هشت پاي معروف آلماني كه در آكواريوم اوبر هازن زندگي مي‌كرد در جام جهاني با پيش‌بيني نتايج بازي‌ها توجه تمام رسانه‌ها و حتي مقامات سياسي را به خود جلب كرده بود.

اين هشت پاي پيشگو كه پل نام داشت كارش را با پيشگويي ديدارهاي آلمان در مرحله گروهي جام جهاني 2010 آغاز كرد. پيشگويي درست دو پيروزي و يك شكست براي آلمان تمام توجه‌ها را به آكواريوم اوبرهازن در آلمان جلب كرد.

پل پيشگو غذاي خود را از ميان يكي دو ظرفي كه پرچم كشورها روي آن كشيده شده بود انتخاب مي‌كرد و در ميان تعجب همگان از هر ظرفي كه غذايش را انتخاب مي‌كرد، همان كشوري كه پرچمش روي ظرف غذا بود، بازي را با پيروزي پشت سر مي‌گذاشت.

هشت پاي پيشگو هر چند در مراحل ابتدايي و پيش بيني پيروزي آلمان مقابل انگليس و آرژانتين مورد توجه آلماني‌ها قرار گرفته بود، اما پس از پيشگويي پيروزي اسپانيا مقابل آلمان در مرحله نيمه نهايي جام جهاني مورد خشم و غضب ژرمن‌ها قرار گرفت و حتي مدير يكي از رستوران‌هاي آلمان اعلام كرد حاضر است اين هشت پا را به هر قيمتي تهيه كرده و طبخ كند.

پل پيشگو اما به شدت مورد علاقه اسپانيايي‌ها بود چرا كه پيشگويي پيروزي اسپانيا در ديدار پاياني جام جهاني به واقعيت پيوست و اين تيم براي نخستين بار قهرمان جام جهاني فوتبال شد.

هر چند به عقيده بسياري از كارشناسان رنگ پرچم‌هاي كشورهاي مختلف عامل تحريك اين هشت پا در انتخاب ظرف غذا بود اما پيشگويي صددرصد درست تمام بازي‌ها مسئله‌اي بود كه توجه همگان را به خود جلب كرد.

گفته مي‌شود چشم هشت پا به رنگ قرمز حساسيت دارد و به همين دليل پرچم‌هايي كه رنگ قرمز بيشتر در آنها استفاده شده بيشتر توجه هشت پا را به خود جلب مي‌كند به همين دليل بود كه هشت پا غذايش را از ظرفي برمي‌داشت كه پرچم آلمان روي آن كشيده شده بود. تنها پرچم اسپانيا كه رنگ قرمز بيشتري نسبت به پرچم آلمان دارد توانست توجه هشت پا را به خود جلب كند.

اين اظهارنظر هرچند هيچ گاه از سوي محققان و پژوهشگران تاييد نشد اما تا حد زيادي با واقعيت منطبق بود.

هشت پاي آلماني كه رقابت‌هاي يورو 2008 را هم پيشگويي كرده بود 22 ماه عمر داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید